MEDİKAL MASAJ

Medikal Masaj

MEDİKAL MASAJ

Masaj, vücudun çeşitli yerlerine uygulanan, uygulama esnasında belli sinir ve kaslara uyarım yapılan bir işlemdir.

Masajın Amacı Nedir?

Masaj, tıbbi amaçlar güdülen ve bazı rahatsızlıkların hafifletilmesi, kontrol altına alınması, tedavi edilmesi için uygulanır. Tıbbi masaj tedavilerinde,

• Kas ağrıları
  • Boyun ağrıları
  • Bel ağrıları
  • Omuz ağrıları
  • Bacak ve eklem ağrıları
  • Kulunç problemleri
  • Stres ve sinirden dolayı vücudun kasılması, sertleşmesi
  • Selülit problemleri
  • Stres ve gerginliğin sık yaşanması
  • Doğuma hazırlık
  • Vücut derisinin matlaşması gibi problemler tıbbi masaj ile çözümlenebilir.

Uygulamalar mutlaka bu işte uzman olmuş bir kişi tarafından yapılmalıdır. Çünkü uygulamaların başarılı olması için tek etken doğru kas ve sinirlere uyarım yapmaktır. Bu da ancak ve ancak bu işte uzman olan, insan anatomisini, kas ve sinir yapısını iyi bilen, hastayı doğru tahlil edip gerekli kombine masajı doğru uygulayan bir uygulayıcı ile mümkündür.

Masaj Nasıl Yapılır?

Masaj, uygulayıc tarafından yapılır. Masajlarda kullanılan temel şey masörün elleri ve kullandığı özel yağlardır. Tıbbi masajın uygulanması için öncelikle hasta muayene edilir ve şikayetleri dinlenir. Şikayetlerin en kısa ve etkili şekilde hangi masaj tekniği ile çözümlenebileceği belirlenir ve tıbbi masaj planı çizilir. Bu plana göre uygulayıcının özel teknikleri ile el ile hastaya masaj uygulaması başlar. Bazen sadece el ile yapılan masajlarda bazen de çeşitli cihazlar ve masaj aletleri, taşlar, bantlar kullanılabilir. Çeşitli masajlar için bazı seanslarda yağlar da kullanılır ve bu şekilde çoklu tedavi sağlanır.

Medikal Masajlarda Kullanılan Yağlar Nelerdir?

Medikal masajlarda kulllanılan yağlar, rastgele yağlar değildir. Her yağın ayrı bir kokusu, aroması ve tedavi edici özelliği vardır. Bu özellikler,

• Rahatlatıcı
  • Yatıştırıcı
  • Kas gevşetici
  • Onarıcı
  • Yara ve izlere iyi gelen çeşitli kokteyller
  • Aromaterapi gibi özelliklerdir.

Bu özelliklerdeki yağlar, lavanta, yasemin, vanilya, ada çayı, sandal ağacı, çiçek karışımalrı gibi bitkilerin kokularını içerir. Bu kokuların da masaja etkisi ve rahatlatıcı özelliği vardır. Bu yağların hangisi ya da hangilerinin kullanılacağı uygulayıcı tarafından tedavi içeriğine göre belirlenerek seçilir.

Masaj Seansı Ne Kadar Sürer?

Tedavi içeriğine göre süre değişir. Bazen 20 dakika olan masaj 45 dakikadır.

Tıbbi Masaj Kaç Seans Uygulanır?

Hastadaki, ağrı, gerginlik ve sinirlerin – kasların sertleşme problemine göre medikal masaj seansı değişmektedir. Yapılan tedavi, var olan problemi tamamen tedavi edip bitirmeye yönelik değil, operasyon müdahalesinin mümkün olmadığı sorunları hafifletmeye ve periyodik rahatlama sağlamaya yöneliktir.