İple Yüz Germe Tedavisi

İple Yüz Germe Nedir?

İple yüz germe, ameliyatsız yüz germe, ip ile gençleştirme gibi çeşitli isimlere de sahip olan ameliyatsız gençlik sağlayan bir estetik tedavidir. Son zamanlarda oldukça popüler olan bu tedavi de temel tedavi malzemesi iptir.

İple Yüz Germe Hangi Durumlarda Yapılır?

İple Yüz Germe tedavisi bazı yaşlanma belirtilerini kamufle etmek ve geciktirmek için yapılır. Bu belirtilerin başında da sarkamalar ve sarkmalara bağlı oluşan kırışıklıklar gelir. İpler ile sarkan yerler askıya alınır, elastin kaybı olan yerler gerdirilir ve germe ile kırışmaların bir kısmı açılır. Daha gergin, genç bir görüntü elde edilir. Bu germeye bağlı olarak yüz hatlarında da netlik sağlanır.

İple Yüz Germe Tedavisi Hangi Bölgelere Yapılır?

• Yüz bölgesinde ( orta yüz, t bölgesi, üst ve alt yüz bölgesi)
  • Gıdı
  • Boyun gibi bölgelere uygulanır.

Bu bölgelerde toparlama ve sıkılaşma elde edilir.

İple Yüz Germe Nasıl Yapılır?

İple yüz germe bazı aşamalara sadık kalınarak yapılır. Bu aşamaların başında da muayene gelir. Söz konusu tedavinin detaylandırılması ve nasıl bir görünüm elde edilebileceğinin görülmesi için muayene gereklidir. Bu muayenede hastanın yüzündeki sarkma derecesi, sarkmanın hepsinin mi bir kısmının mı ipler ile kamufle edilebileceği belirlenir. Hangi bölgelere ne kadar ip kullanılması gerektiği, kullanılacak iplerin tipi, yerleştirilecekleri noktalar ve doğrultular tüm detayları ile ayarlanır.

Muayenede hasta ve doktorun ortak kararlarına göre bir sonuç alındıktan sonra, tedavi aşaması başlatılır. Bu aşamada hastanın yüzüne lokal anestezi kremi veya solüsyonu uygulanır. Lokal anestezi ortalama 15 dakikada etki eder. Etki eden lokal anestezinin fazlası cilt üzerinden silinir ve cilt üzeri tamamen temiz, kuru hale getirilir. Bu durum doktorun kolay çalışması için önemlidir. Ardından kanül içinde olan çeşitli tiplerdeki ipler cilt altına yerleştirilir. Bu adım muayenede belirlenen detaylara uygun olarak gerçekleştirilir. Tüm ipler konumlandırıldıktan sonra sırası ile kanüller çekilir ve ipler deri altına bırakılır. Bu şekilde ipler ile ameliyatsız yüz germe ve gençleştirme işlemi tamamlanmış olur.

Kanül Nedir?

Kanül, çok ince deri altı dokulara ulaşmayı sağlayan ve kesi açılmasına gerek kalmadan istenilen işlevi gerçekleştiren çok ince tüplerdir. Kanüller deri altına girerken sanki bir iğne batması gibi his verir. Çok kalın olmayan kanüller deri altından çıktıktan sonra çıktığı yerde bir delik oluşmaz. Sadece ufak, noktasal bir kanlanma, kabuklanma olabilir. Bu kanlanmalar bir kaç dakikada durdurulur ve 1 – 2 gün için kanlanmaya bağlı oluşabilecek kabuklanmalar iyileşir.

İple Yüz Germe Estetiğinde Kullanılan İplerin Tipleri Nelerdir?

İple yüz germe tedavisinde deri altına yerleştirilen iplerin hepsi aynı değildir. Farklı özelliklerdeki ipler farklı yüz noktalarında, farklı bölgelerde ve farklı katmanlarda germe sağlar. İpler,

• Düz
  • Konili
  • Kılçıklı olarak üretilir. Hangi ipin hangi bölgeye kullanılacağı doktorun insiyatifindedir.

İple Yüz Germe Estetiği Ne Zaman Etkisini Gösterir?

İple yüz germe tedavisi yapıldığı anda etkisini gösterir. İpler yerleştiği anda sarkmaları askıya alır ve seans sonunda anında etki gözlenir. Bu özelliği ile iple yüz germe tedavisi sadece tek seansta uygulanmaktadır. Bu özelliği ile ip estetiği oldukça avantajlıdır ve tercih edilmesi de bu yönden fazladır.

İple Ameliyatsız Yüz Germe İşlemi Sonrasında İz Kalır mı?

Hayır. Söz konusu tedaviden sonra yüzde kalıcı bir iz oluşmaz.

İple Yüz Germe Sonrasında Yan Etki Görülür mü?

Söz konusu estetik uygulamadan sonra bazı geçici yan etkiler görülebilir. Bu yan etkilerin yoğunluğu ve iyileşme süreci hastanın deri yapısı, ten rengi gibi özelliklere göre farklılık gösterir fakat mutlaka iyileşir. Bu yan etkiler,

• Kızarıklık
  • Noktasal kabuklanmalar
  • Kızarıklıkların morluğa dönüşmesi
  • Ödem gibi yan etkilerdir.

İple Yüz Germe Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

Bu tedavi,

• Gebe olmayan
  • Bebek emzirmeyen
  • Deri hastalıkları, dolaşım bozukluğu olmayan hastalara yapılabilir. Tedavi için uygunluk oldukça önemlidir. Bu nedenle konu hakkında doktorunuza danışmanız önerilmektedir.

İple Ameliyatsız Yüz Germe Tedavisi Diğer Estetik Tedaviler ile Kombin Edilebilir mi?

Elbette. Özellikle botoks ve dolgu gibi pratik ve anında etki eden estetik tedaviler iple yüz germe tedavisi ile oldukça uyumlu tedavilerdir. Bu şekilde bütün çizgiler, derin kırışıklıklar, hacim kayıpları, elastin kayıpları tedavi edilebilir. Gençlik görüntüsü desteklenir.